Balearia
Balearia
04.12.2015

Ambitne plany firmy Balearia. Chce wybudować terminal promowy na Kubie

Balearia planuje olbrzymie inwestycje na Kubie. Firma nie tylko chce stać się jednym z pierwszych przewoźników, którzy zaoferują regularne połączenia między Stanami Zjednoczonymi a Kubą. W tym drugim kraju zamierza zainwestować znaczne środki w budowę terminala promowego.

 

Belearia otrzymała już stosowną zgodę od amerykańskich urzędników na wykonywanie operacji promowych pomiędzy Florydą a Hawaną. Teraz stara się jeszcze o odpowiednie pozwolenia od władz na Kubie. Wszystko to wydaje się jedynie formalnością. Wiele wskazuje na to, że już w przyszłym roku hiszpański armator zaproponuje regularne rejsy pomiędzy tymi państwami. Jego plany są jednak znacznie rozleglejsze. Obejmują nie tylko uruchomienie połączenia, ale też budowę odpowiedniej infrastruktury w porcie w stolicy Kuby.

 

Hiszpański przewoźnik zamierza przeznaczyć na inwestycje ok. 35 milionów euro. Suma ta zostanie wykorzystana m.in. na budowę nowoczesnego terminala promowego. Miałby on powstać zgodnie z koncepcją „living labs”, która przewiduje współpracę różnych podmiotów oraz użytkowników, a także zakłada wdrożenie rozmaitych pilotażowych rozwiązań. Jak twierdzą przedstawiciele firmy Balearia, chodzi o to, by port w Hawanie stał się centrum innowacji społecznych. Wiadomo, że wielofunkcyjny terminal pasażerski miałby zaoferować przestrzeń komercyjną, a także część kulturalną oraz wypoczynkową.

 

 

W ramach projektu miałyby zostać zbudowane również cztery niewielkie i ekologiczne statki, zasilane energią słoneczną. Każdy z nich mógłby zabrać na pokład do 100 pasażerów. Dzięki nim można byłoby szybko poruszać się po zatoce. Oferowałyby one również szybkie połączenia z węzłami przesiadkowymi w stolicy.

 

Prezes firmy Balearia chciałby, aby projekt został zrealizowany w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Według niego, realizacja całego projektu pozwoli m.in. na stworzenie wielu nowych miejsc pracy.

 

Plany hiszpańskiego przedsiębiorstwa zakładają, że rocznie z oferowanych przez niego połączeń pomiędzy USA a Kubą będzie korzystać 2,2 miliona pasażerów. W ciągu pięciu latach Balearia chce znacząco zwiększyć przychody pochodzące z obsługi międzynarodowych rynków. Chodzi o rynek marokański i obroty pochodzące z obsługi tras na Karaibach. Obecnie wynoszą one 15 procent przychodów. W najbliższych latach przychody z obsługi rynków zagranicznych miałyby sięgnąć nawet 50 procent.

 

 

PromySkat

 

 

Źródło: Diario de Cuba


Twoje rezerwacje Twoje wyceny
Nr dyżurny 24/7
663 500 060