Port of Helsinki
Port of Helsinki
27.03.2017

Innowacyjny system zautomatyzowanego cumowania w porcie w Helsinkach

27 lutego w Helsinkach udostępniony został nowy terminal. Wśród nowości, które się tam pojawiły, znajduje się system umożliwiający automatyczne cumowanie jednostki.

 

Od kilku tygodni promy w Helsinkach mogą korzystać z nowego terminalu. Z nowego obiektu korzysta m.in. Tallink, a wkrótce dołączy do niego Eckerö Line. Nowa infrastruktura, która została tam udostępniona, to nie tylko udogodnienia dla pasażerów, ale również szereg ułatwień dla armatorów. Wśród nich znajduje się rozwiązanie o nazwie MoorMaster, które automatyzuje proces cumowania promu.

 

W stolicy Helsinek zainstalowane zostało urządzenie wyprodukowane przez firmę Cavotec - MoorMaster™ MM400E15. Dzięki niemu cumowanie statku przebiega w sposób szybszy, cichszy i bardziej efektywny. Jest też bardziej ekologiczne. Pozwala bowiem na ograniczenie zużycia paliwa, a co za tym idzie, zmniejszenie poziomu emisji. Eliminuje też konieczność stosowania lin.

 

„Nowy system automatycznego cumowania znacząco przyśpiesza proces przycumowania oraz odcumowania statku. Dla okolicznych mieszkańców to także korzyść w postaci mniejszego hałasu oraz niższego poziomu emisji” - wyjaśniają przedstawiciele portu w Helsinkach.

 

 

System MoorMaster zainstalowany został na nabrzeżu. W procesie zautomatyzowanego cumowania wykorzystywane są panele próżniowe, które wysuwane są w stronę jednostki i gwarantują odpowiednie połączenie. Działają one w sposób podobny do przyssawek. Rozwiązanie to jest coraz częściej stosowane w portach na całym świecie.

 

Na razie jednostkami, które korzystają z tej innowacyjnej technologii, są jednostki Star oraz Megastar - supernowoczesny prom, który od tego roku pływ a barwach Tallink. Dzięki nowatorskiemu rozwiązaniu procedura cumowania staje się kwestią sekund.

 

 

PromySkat

 

 

Źródło: Cavotec, Port of Helsinki


Twoje rezerwacje Twoje wyceny
Nr dyżurny 24/7
663 500 060