Port Ystad
Port Ystad flickr.com/ CC BY-SA 2.0/ EHRENBERG Kommunikation
20.04.2017

Politycy lobbują na rzecz włączenia portu Ystad do paneuropejskiego korytarza transportowego

Nie ustają starania ukierunkowane na włączenie portu Ystad do paneuropejskiego korytarza transportowego. Wśród orędowników takiego rozwiązania znajdują się władze szwedzkiego portu.

 

O tym, że port w Ystad stanowi ważne ogniwo transportu promowego, nie trzeba nikogo przekonywać. Szwedzki port jest m.in. jednym z kluczowych portów docelowych dla polskiego transportu promowego. Stąd też idea uznania Port of Ystad za część paneuropejskiego korytarza transportowego. Miałby on zostać włączony do korytarza Bałtyk – Adriatyk.

 

W środę w Ystad odbyło się spotkanie, podczas którego dyskutowano na ten temat. Uczestniczyli w nim politycy Parlamentu Europejskiego ze Szwecji, Danii oraz Polski. W jego trakcie zwrócono uwagę na rosnący ruch pomiędzy Skandynawią a Europą Wschodnią, czego najlepszym przykładem jest połączenie Ystad-Świnoujście. Zastanawiano się, co należy zrobić, by Ystad włączyć do korytarza Bałtyk-Adriatyk, nadając tym samym wyższy priorytet ruchowi promowemu pomiędzy polskim oraz szwedzkim portem i zaliczając go do kluczowego dla systemu transportowego w Europie.

 

 

„Aktualne korytarze w Unii Europejskiej nie wiążą odpowiednio blisko Skandynawii, Morza Bałtyckiego i Polski” - powiedział duński europarlamentarzysta Jeppe Kofod, jeden z zagorzałych orędowników włączenia Ystad do tej sieci. „W ten sposób wciąż się oszukujemy, mówiąc o wzrostach, miejscach pracy czy inwestycjach”.

 

W 2016 r. liczba pojazdów towarowych przewiezionych pomiędzy Ystad i Świnoujściem wzrosła o 13 procent. O 16 procent wzrosła zaś liczba przewiezionych towarów. W ten sposób udało się ustanowić nowe rekordy.

 

 

PromySkat

 

 

Źródło: Ystad Havn


Twoje rezerwacje Twoje wyceny
Nr dyżurny 24/7
663 500 060