Stena RoRo poprowadzi budowę nowego pływającego szpitala
ilustracja: Stena RoRo
17.03.2014

Stena RoRo poprowadzi budowę nowego pływającego szpitala

Stena RoRo - kierownikiem projektu budowy nowego statku medycznego.

Międzynarodowa organizacja „Mercy Ships” podpisała umowę na budowę nowego największego na świecie statku cywilnego, który będzie służył jako pływający szpital, robocza nazwa jednostki brzmi „Atlantic Mercy”. Stena RoRo została zaangażowana w tej inwestycji jako kierownik projektu. Jednostka zostanie wybudowana w chińskiej stoczni Tianjin Xingang, wartość projektu wynosi 100 mln USD a inauguracja jest oczekiwana w 2017 roku.

Atlantic Mercy będzie służyć osobom potrzebującym pomocy medycznej na całym świecie, zatrzymując się na 9-10 miesięcy w poszczególnych portach. Na pokładzie jednostki znajdzie się miejsce dla leczenia stacjonarnego 154 pacjentów oraz pokoje dla 600 osób załogi i personelu medycznego. Przewidziano również 6 sal dla przeprowadzenia zabiegów operacyjnych oraz szkoleń dla lokalnych lekarzy. Głównym celem nadal będzie leczenie mieszkańców w krajach potrzebujących oraz edukacja personelu medycznego z danego regionu świata. Całkowita powierzchnia jednostki wynosi 30 000 m2. Na statku powstanie również szkoła i przedszkole. Nowa jednostka podwoi możliwości lekarzy w niesieniu pomocy potrzebującym. Jednostka będzie miała długość 174,1 metra i szerokość 28,6 metra.

„Jesteśmy niezwykle dumni z tego, że możemy uczestniczyć w tym wyjątkowym projekcie. Jest to niezwykła inicjatywa, przy której nasze doświadczenie na temat budowy statków będzie bardzo przydatne” - powiedział Per Westling, dyrektor zarządzający Stena RoRo.

Budowa oraz wyposażenie nowego statku odbywa się przy współpracy kliku firm europejskich oraz azjatyckich. Poza kierownikiem projektu - Steną RoRo, udział w przedsięwzięciu weźmie fińska firma Deltamarin, która opracuje design jednostki.  Statek będzie budowany w chińskiej państwowej stoczni Tianjin Xingang, a firma Barry Rogliano Salles ( BRS ) z Genewy została mianowana Shipbrokerem.

Konstrukcja Atlantic Mercy będzie oparta na koncepcji Steny RoRo, dotyczącej projektów promu Steny Seabird klasy ro-pax, promy tej klasy są przeznaczona do obsługi długich połączeń międzynarodowych z pojemnością pasażerską do 500 miejsc. Wewnętrzny układ zostanie przeprojektowany, systemy załadunkowe zostaną usunięte a kształt kadłuba zostanie zoptymalizowany, również system wentylacji będzie dostosowany do południowych regionów, a nowy napęd spalinowo-elektryczny zastąpi pierwotny spalinowo-mechaniczny.

Statek będzie wyposażony w cztery silniki Diesla średniej prędkości, zostaną zainstalowane piece spalania odpadów oraz systemy wyciszające hałas silników. Zostaną wprowadzone wysokie standardy ograniczające poziom drgań oraz hałasów podczas postoju. Pobieranie paliwa będzie odbywać się co 4-6 miesiący. Statek zostanie wyposażony w dźwigi do podnoszenia na pokład zaopatrzenia oraz oraz pojazdów, używanych do transportu lądowego i innych urządzeń. Zaopatrzenie (głównie żywność i dostawy leków) będzie odbywało się z wykorzystaniem dwóch 40 stopowych kontenerów, dostarczanych cotygodniowo.

Statek-szpital będzie zarejestrowany w Lloyd Register i otrzyma banderę maltańską.

Od 1978 roku statki Mercy Ships operują głównie w rejonach Afryki i służą pomocą najbiedniejszym krajom tego regionu.  W tym momencie statek-szpital Africa Mercy stacjonuje w porcie Pointe-Noire w republice Kongo. 

PromySkat

źródło: Mercy Ships 


Twoje rezerwacje Twoje wyceny
Nr dyżurny 24/7
663 500 060