Konstrukcja statku zamówionego przez Viking Line
Konstrukcja statku zamówionego przez Viking Line farodevigo.es/ Marta G. Brea
16.09.2014

Viking ADCC znajdzie wkrótce nowego właściciela?

Historia niedokończonego statku, który w 2007 r. został zamówiony przez Viking Line, ma szansę dobiec szczęśliwego końca. Zgodnie z pojawiającymi się informacjami, jego zakupem zainteresowana jest norweskie przedsiębiorstwo żeglugowe, którego nazwy na razie nie ujawniono.

W tej chwili konstrukcja statku Viking ADCC (skrót od: All seasons Day Cruising and Commuting – była to nazwa projektowa jednostki) jest przycumowana do nabrzeża stoczni Factorías Vulcano w hiszpańskim Vigo. Zgodnie z najnowszymi doniesieniami, prom, którego budowa planowo miała się zakończyć w 2009 r., ma znaleźć wkrótce nowego nabywcę, dzięki czemu możliwe będzie zakończenie prac nad jego konstrukcją.

Budową statku, który został zamówiony w 2007 r. przez Viking Line, miała zając się stocznia w Sewilli. Po zakończeniu budowy prom miał służyć do obsługi połączenia pomiędzy Maarianhaminą a Kapellskär i zastąpić w ten sposób prom Rosella. Podczas budowy pojawiły się jednak poważne opóźnienia. W związku z tym fiński armator w lutym 2010 r. anulował zamówienie, a jednostkę przejął Santander Bank.

W ubiegłym roku nieukończony statek został odholowany do stoczni w Vigo. Zakłady Factorías Vulcano odkupiły statek i miały się zająć jego dokończeniem. Niestety, pojawił się wówczas problem ze znalezieniem chętnego, który byłby gotowy na zakup promu.

Obecnie kadłub statku jest niemal gotowy. Wiele elementów jednostki wymaga jeszcze jednak sporych nakładów.

Zgodnie z założeniami projektowymi, ADCC miał zabierać na pokład 1500 pasażerów oraz 320 pojazdów. Dzięki silnikom Wartsill miał osiągać prędkość 22 węzłów i spełniać najbardziej wyśrubowane normy w zakresie ochrony środowiska. Wnętrze statku zostało zaprojektowane przez Design Tillberg, a wiele obiektów mających się na nim znaleźć zostało zaproponowanych w drodze konkursu, zorganizowanego przez Viking Line. Przewidywano dwie restauracje (a la carte i kawiarnia bistro w formie bufetu), kawiarenki, miejsce do zabaw dla dzieci, bar i sale konferencyjne.

Według najnowszych informacji, negocjacje dotyczące zakupu niedokończonego statku są mocno zaawansowane i wiele wskazuje na to, że transakcja zostanie sfinalizowana w ciągu najbliższych dni. Co interesujące, już wcześniej pojawiały się spekulacje, że podmiotem zainteresowanym zakupem wymagającego ukończenia promu jest norweski Color Line.

 

PromySkat


Twoje rezerwacje Twoje wyceny
Nr dyżurny 24/7
663 500 060