facebook promyskat
twitter promyskat

Tunele alpejskie

Alpy to bez wątpienia piękne i malownicze góry. Zjeżdżanie ze stromych zboczy to sama przyjemność, gdy jedziemy na nartach; niestety, gdy poruszamy się ciężarówką – niekoniecznie. Gdy na rynku pojawia się potrzeba, PromySKAT dokłada wszelkich starań, by ją zaspokoić – toteż tunele alpejskie musiały znaleźć się w naszej ofercie.

Największą korzyścią, wynikającą z podróżowania tym sposobem, jest zmniejszenie eksploatacji auta. Jest to inwestycja w przyszłość, gdyż drogi prowadzące przez Alpy, nie dość, że bywają niebezpieczne, to niepotrzebnie forsują mechanizmy samochodowe.

Poniżej prezentujemy krótkie opisy oferowanych przez nas tuneli alpejskich, które mają na celu przybliżenie Państwu ich charakteru i położenia. W razie chęci zarezerwowania takiego przejazdu, zapraszamy do kontaktu z naszym zespołem (zakładka Kontakt).

Tunel Mont Blanc

Właśnie tędy prowadzi najkrótsza droga z Paryża do Rzymu. Tunel ten przebiega pomiędzy miejscowościami Chmonix (FR) i Courmayeur (IT), i z tego względu jest to główna trasa transportowa między Francją a Włochami – koncentruje się tu 80% przewozów.

Tunel Mont Blanc jest to tunel pojedynczy o długości 12km: składa się z dwóch pasów ruchu w przeciwnych kierunkach i stanowi część trasy E25. Położenie tunelu pod względem wysokości nad poziomem morza nie jest jednakowe na całej długości: wysokość wlotu we Francji wynosi 1274m, a po włoskiej stronie: 1381m. Kilkukrotnie planowane było poszerzenie obiektu, jednak nie doszło to do skutku – powodem były problemy finansowe oraz nieprzychylność lokalnych władz.

Tunel Frejus (Tunnel du Fréjus)

Jeśli przewozimy ładunek z okolic Lyonu do Turynu, ten tunel będzie dla strzałem w dziesiątkę. Łączy on francuskie Modane z włoską Bardonecchią, czyli krótko mówiąc – przebiega pod przełęczą Col du Frejus (Alpy Kotyjskie).

Długość tunelu wynosi 13km, a jego droga wewnętrzna jest jednojezdniowa, podobnie jak w przypadku tunelu Mont Blanc. Ze względów bezpieczeństwa, w 2007 roku został zbudowany równoległy tunel ratunkowy; ograniczono także maksymalną prędkość do 70km/h. Tunelem zarządzają dwie spółki, SFTRF oraz SITAF – każda z nich odpowiada za swoją część obiektu.