Na zdjęciu dostarczony przez zakłady Cemre prom Tustna.
Na zdjęciu dostarczony przez zakłady Cemre prom Tustna. Cemre Shipyard
17.01.2020

Dwa nowe promy we flocie Fjord1. Inwestycje tego przewoźnika robią wrażenie

Do floty Fjord1 dołączyły kolejne dwie nowe jednostki. To wyprodukowane w dwóch tureckich stoczniach promy. Oba statki stanowią część większych zamówień realizowanych dla norweskiego przewoźnika.

 

Zasoby Fjord1 zostały właśnie wzbogacone o jednostki Grip oraz Floroy. Pierwszy z nich powstał w stoczni Cemre – tej samej, która niedawno dostarczyła prom Tustna. Nowy nabytek, podobnie jak poprzednik, ma 95,6 metra długości i może przyjąć na pokład 399 pasażerów oraz 80 pojazdów osobowych. To statek hybrydowy i dwukierunkowy.

 

Drugi prom został zbudowany w Sefine Shipyard, która przed kilkoma tygodniami dostarczyła również jednostkę Hillerfjørd. Floroy to również statek dwukierunkowy, który może przyjąć na pokład 299 pasażerów i 83 pojazdy osobowe. Mający długość 84,5 metra prom jest jednostką zbudowaną zgodnie ze standardami „zero emission”. To nie koniec dostaw nowych promów realizowanych przez stocznię Sefine Shipyard. Zakłady dostarczą wkrótce norweskiemu przewoźnikowi jednostkę Sildafjord.

 

Fjord1 istnieje od 2001 r., a obecnie stanowi jedno z najważniejszych ogniw na norweskim rynku transportowym. Firma dysponuje olbrzymią flotą, w skład której wchodzą statki, autobusy i pojazdy ciężarowe.

 

W ostatnich latach firma podpisała wiele nowych kontraktów, które nie tylko wydłużą obecność operatora na wielu dotychczasowych trasach, ale również zagwarantowały mu koncesję na obsługę nowych połączeń. Aby wypełnić warunki umów, ale też ze względu na coraz bardziej restrykcyjne przepisy dotyczące poziomu emisji, firma znacząco inwestuje we flotę, stawiając głównie na promy elektryczne oraz hybrydowe.

 

 

PromySKAT

 

 

Źródło: Fjord1


Twoje rezerwacje Twoje wyceny
Nr dyżurny 24/7
663 500 060