Stocznia w Gdańsku wybuduje 3 nowe promy
ilustracja BC Ferries
04.07.2014

Stocznia w Gdańsku wybuduje 3 nowe promy

Trzy nowe promy zasilane ekologicznym paliwem LNG zostaną zbudowane w Polsce.

Największy kanadyjski armator, BC Ferries zleci budowę trzech jednostek typu Intermediate Class Ferries Gdańskiej Stoczni „Remontowej”, należącej do Grupy Kapitałowej REMONTOWA HOLDING S.A. Promy o długości 105 metrów każdy, będą w stanie zabrać na pokład 600 pasażerów oraz 145 pojazdów osobowych.  Dostawa pierwszego promu do Kolumbii Brytyjskiej jest przewidziana na sierpień 2016 roku, kolejny w październiku tego samego roku, a trzeci w lutym 2017.

Polska stocznia miała poważną konkurencje w postaci firm z Kanady, Niemiec i Turcji. Nowy kontrakt opiewa na kwotę 165 mln USD co w przeliczeniu na dzień dzisiejszy daje około 500 mln PLN.

"Ten kontrakt, zawierający projekt, warunki budowy, cenę i terminy gwarantuje BC Ferries terminowość dostaw oraz pewność co do jakości wykonania nowych promów” - powiedział Mark Wilson, wiceprezes BC Ferries ds. Inżynierii.

Całkowity budżet na realizację projektu wynosi 252 mln CAD, który obejmuje między innymi koszty finansowania i zarzadzania projektem. Władze federalne  regionu Victoria w Kanadzie uczestniczą w tym projekcie, inwestując kwotę 51 mln CAD.

Proces budowy nowych promów leży w strategii standaryzacji floty BC Ferries. Obecnie armator posiada jednostki w 17 klasach, a jednym z celów jest redukcja różnorodności floty do 5 klas. Pozwoli to na optymalizację interoperacyjności jednostek, jak również uprości szkolenie załóg oraz zredukuje koszty utrzymania floty. Nowe promy będą miały silniki typu dual-fuel nowej generacji. Będą mogły korzystać z LNG jak również tradycyjnego paliwa o niskiej zawartości siarki.

PromySkat regularnie informuje o nowych regulacjach Unijnych w regionie SECA, natomiast nowe promy BC Ferries będą operować w regionie ECA, strefa ta obejmuje między innymi wybrzeże USA i Kanady.

Dwa z nowych promów zastąpią jednostki  Queen of Burnaby  oraz Queen of Nanaimo, które mają już blisko 50 lat i będą operować na połączeniu Tsawwassen – Southern Gulf Islands. 

Dotychczas armator zlecał budowę lokalnym stoczniom. Ostatnia inwestycja odbyła się w roku 2008, gdy kosztem 45,5 mln USD został zbudowany prom MV Island Sky w Vancouver Shipyards i North Vancouver. Dlatego tak znamienny jest fakt powierzenia budowy kolejnych promów polskiej stoczni.

 

 

PromySkat

źródło: BC Ferries


Twoje rezerwacje Twoje wyceny
Nr dyżurny 24/7
663 500 060