Plany związane z rozwojem infrastruktury portowej w tych dwóch portach są częścią największego projektu inwestycyjnego, jaki do tej pory realizował popularny przewoźnik oferujący przeprawy w obszarze cieśniny Solent. Przebudowa ma związek z oczekiwanym przez Wightlink nowym promem, który w 2017 r. zacznie kursować na trasie Portsmouth-Fishbourne.
Modernizacja, jakiej zostanie poddana istniejąca infrastruktura, uwzględnia uwagi klientów, udziałowców oraz mieszkańców żyjących w okolicach obu portów. W sumie w konsultacjach udział wzięło ponad 500 osób oraz organizacji. Ulepszone zostaną m.in. rampy, dzięki czemu przyspieszony zostanie załadunek i rozładunek. Mieszkańcy po obu stronach cieśniny Solent z zachwytem przyjęli informacje dotyczące zarówno budowy nowego promu, jak i modernizacji terminali.
Nowy prom został zaprojektowany właśnie z myślą o obsłudze trasy Portsmouth-Fishbourne, na której będzie oferował cogodzinny serwis. Będzie mógł on zabrać na pokład 1000 pasażerów i 178 pojazdów. Będzie też statkiem ekologicznym, spełniającym restrykcyjne normy dotyczące emisji spalin.
Wightlink to brytyjski armator o bardzo bogatej tradycji. Specjalizuje się w zapewnianiu dogodnych połączeń pomiędzy Anglią a wyspą Wight przez cieśninę Solent.
PromySkat
Źródło: Portsmouth News