facebook promyskat
twitter promyskat
instagram promyskat
instagram promyskat

Finlandia Seaways wciąż czeka na naprawę

11/05/2018 - 18:20
DFDS DFDS

Wydłużają się procedury związane z naprawą należącego do DFDS promu Finlandia Seaways, który uległ pożarowi w ubiegłym miesiącu. Jednostka już wkrótce ma trafić do stoczni.

 

Obecnie DFDS prowadzi negocjacje ze stocznią, która podejmie się likwidacji uszkodzeń powstałych na pokładzie promu Finlandia Seaways. Doszło do nich w wyniku pożaru, który miał miejsce w kwietniu. Przypomnijmy, że wybuchł on podczas rejsu z Zeebrügge do Rosyth. Załoga statku na szczęście szybko odzyskała kontrolę nad sytuacją. Pożar został ugaszony, a jednostka ruszyła dalej w towarzystwie statku asystującego. Późniejsza inspekcja wykazała poważne uszkodzenia statku – do tego stopnia, że jego eksploatacja bez wymagającej dużych nakładów naprawy okazała się niemożliwa.

 

Tuż po pożarze Finlandia Seaways dopłynęła do portu Lowestoft, skąd dalej z pomocą holownika popłynęła w kierunku Immingham, gdzie przebywa do tej pory. Wszystko wskazuje na to, że holowanie statku w kierunku stoczni, która dokona remontu statku, rozpocznie się dopiero 16 maja, czyli równo miesiąc po zdarzeniu. Prace remontowe potrwają prawdopodobnie kolejny miesiąc.

 

Wypadek statku okazał się gwoździem do trumny połączenia Rosyth-Zeebrügge. Jak wyjaśnił przewoźnik, oczekiwania względem tego połączenia przewyższały osiągane wyniki. Rozwój ekonomiczny tego serwisu nie był satysfakcjonujący. Do tego wszystkiego dołożył się także niedawny incydent z udziałem promu Finlandia Seaways, dla którego firma DFDS postanowiła nie szukać alternatywy.

 

 

Prom towarowy Finlandia Seaways został zbudowany w 2000 r. w jednej z chińskich stoczni. Jednostka posiada linię ładunkową o długości 1891 metrów. Do 2009 r. pływała dla Finnlines. W 2016 r. została wyposażona w scrubbery, dzięki czemu stała się statkiem spełniającym wymogi wynikające z dyrektywy niskosiarkowej.

 

Na razie nie wiadomo, co stanie się z promem Finlandia Seaways po powrocie z serwisu. Armator przypomniał, że w jego ofercie pozostaje wciąż szeroka gama 10 połączeń pomiędzy Wielką Brytanią a Europą kontynentalną.

 

 

PromySkat

 

 

Źródło: DFDS