Eurotunnel plc. to brytyjsko - francuskie prywatne konsorcjum, które wybudowało i zapewnia podwodne połączenie kolejowe pod kanałem La Manche łączące francuską miejscowość Calais z miastem Folkestone w Wielkiej Brytanii.
Eurotunnel jest szczytowym osiągnięciem nowoczesnej technologii: zbudowany z trzech osobnych tuneli (2 przewozowe i 1 awaryjny), które przebiegają 40 m pod dnem kanału La Manche, długość każdej nitki wynosi 50 km.
Jest to najszybszy sposób podróżowania pomiędzy Francją i Wielką Brytanią bowiem czas przejazdu pociągiem wynosi tylko 35 minut. Pociągi rozwijają prędkość 160 km/h. Ruch kolejowy odbywa się za pomocą wahadłowych pociągów Eurostar oraz Channel Tunnel Rail Link, kursujących z Londynu do Paryża i Brukseli.
Pociągi przewożą samochody osobowe, ciężarowe i autokary wraz z ich pasażerami. Każdy skład pociągu pomieści 120 samochodów osobowych i 12 autokarów. Jest to alternatywa wyłącznie dla osób podróżujących autem bez konieczności przeprawy promowej.
Oficjalne otwarcie Tunelu nastąpiło 6 maja 1994 roku przez Królową Elżbietę II oraz Francuskiego Prezydenta Francois Mitterrand. Miesiąc później odbył się pierwszy przejazd Eurotunnelem. Spełniły się wówczas wieloletnie marzenia o połączeniu Wielkiej Brytanii i Francji.