Jak będzie wyglądał nowy prom dla Polferries? Tego tak naprawdę nie wie chyba jeszcze nikt. Tutaj wizja NED-project.
Jak będzie wyglądał nowy prom dla Polferries? Tego tak naprawdę nie wie chyba jeszcze nikt. Tutaj wizja NED-project. Polferries
24.06.2019

Dwa lata od położenia stępki pod budowę nowego promu PŻB

Mijają dwa lata od położenia stępki pod budowę nowego promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Niestety, właściwe prace nad konstrukcją wciąż się nie rozpoczęły. Nie wiadomo, kiedy nowy prom powstanie, ani nawet tego, jaką będzie miał formę.

 

O drugiej już rocznicy uroczystego położenia stępki, które zwykle stanowi symboliczną inaugurację prac przy budowie statku, przypomniał serwis trojmiasto.pl. Od podpisania kontraktu na budowę nowego statku upłynęło jeszcze więcej czasu – uroczystość taka miała miejsce w Kołobrzegu w marcu 2017 r. Niestety, pomimo licznych zapowiedzi, że lada moment budowa jednostki ruszy pełną parą i w szczecińskiej Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia statek zacznie nabierać właściwych kształtów, skończyło się tylko na obietnicach.

 

Jeszcze w kwietniu ub. r. minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk powiedział, że wkrótce przy budowie promu będzie można zobaczyć znaczące postępy. Zapewniał też o trwających wciąż pracach nad projektem nowego promu do obsługi połączenia Świnoujście-Ystad oraz planowanych zakupach materiałów. Ale szczegółowa specyfikacja promu nadal pozostaje niewiadomą.

 

Szef resortu odpowiedzialnego za gospodarkę morską zapowiedział niedawno rychłą publikację nowego harmonogramu, związanego z procesem budowy nowego promu. Będzie się on oczywiście znacząco różnić od tego, co obiecywano do tej pory, a przypomnijmy, że zgodnie z pierwszymi założeniami, prom miał być gotowy... w 2019 r. W ubiegłym roku zapewniano zaś, że budowa zostanie ukończona na przełomie 2020 i 2021 r.

 

Najczęściej jest tak, że od czasu położenia stępki pod budowę nowe jednostki do czasu jej wodowania i oddania w ręce armatora, sprawy toczą się błyskawicznie. Tym razem stało się niestety inaczej. Co więcej, wydaje się, że zanim pierwszy od lat prom, budowany od podstaw dla polskiego armatora, zacznie zyskiwać właściwą formę, dzieli nas jeszcze długa droga.

 

 

PromySKAT

 

 

Źródło: trojmiasto.pl, PŻB


Twoje rezerwacje Twoje wyceny
Nr dyżurny 24/7
663 500 060