Czy ecodriving jest możliwy w ruchu promowym?
photo: DFDS Seaways
17.06.2014

Czy ecodriving jest możliwy w ruchu promowym?

Nie tylko przewoźnicy drogowi są świadomi korzyści płynących ze stosowania zasad ecodrivingu. Każdy środek transportu do poruszania się zużywa odpowiednie ilości różnego rodzaju paliwa - statki zużywają go najwięcej.

W maju bieżącego roku załoga promu Patria Seaways ustanowiła nowy rekord na połączeniu Paldiski – Kapelskär. Jednak już 3 czerwca udało się osiągnąć jeszcze lepszy wynik, zużywając jedynie 9,2 tony paliwa w trakcie całej podróży.

„Będziemy nadal próbowali oszczędzać energię oraz zmniejszać szkodliwe emisje. Nasze wysiłki już zaowocowały a przeprowadzone próby były wyjątkowo udane. Dzięki oczyszczeniu kadłuba jednostki Patria Seaways oraz przy dobrych warunkach atmosferycznych udało się ustanowić nowy rekord, wypływając z portu w Paldiski przy użyciu tylko jednego silnika. Cały zespół na mostku oraz w sekcji silników przyczynił się do osiągnięcia tak korzystnego parametru” – powiedział kapitan Ruslanas Jakovlevas.

Dotychczas średnie zużycie jednostki w trakcie realizacji przeprawy promowej wymagało 12 ton paliwa, dlatego nowe osiągnięcia są tak rewelacyjne.

Nowe przepisy unijne, ogólnoeuropejska tendencja proekologiczna  jak również optymalizacja kosztów zmuszają linie promowe do poszukiwania nowych bardziej oszczędnych sposobów na prowadzenie działalności. Między innymi promy redukują prędkość operacyjną, stosują programy oszczędzania energii elektrycznej w trakcie podróży, używają podłączenia portowego cold-ironing, jak również opuszczają wcześniej port po załadunku.

O innych innowacyjnych rozwiązaniach można przeczytać na łamach PromySkat.pl

 

PromySkat


Twoje rezerwacje Twoje wyceny
Nr dyżurny 24/7
663 500 060