TT-Line
TT-Line Flensburger Schiffbau-Gesellschaft
09.03.2020

Podsumowanie tygodnia 10/2020, a w nim m.in. o koronawirusie rozdającym karty także w branży promowej.

W naszym coponiedziałkowym przeglądzie w telegraficznym skrócie informujemy o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in. o kolejnych trudnościach wywołanych przez epidemię koronawirusa oraz o tym, kto zbuduje nowe promy dla TT-Line z Tasmanii.

 

  • Rekordowy Molslinjen

Firma Molslinjen pochwaliła się rekordowym rezultatem, jaki udało się jej osiągnąć w ubiegłym roku. Armator przewiózł największą w swojej historii liczbę pasażerów, gdy chodzi o przeprawy pomiędzy Jutlandią a Zelandią. W całym 2019 r. było ich w sumie 3 492 698, co oznacza wzrost o 8,3 procent. Przewoźnik przetransportował też większą niż przed rokiem liczbę pojazdów osobowych – łącznie 1 351 558 (wzrost o 5,3 procent). Firma przypomniała, że stale zwiększa liczbę operacji wykonywanych w obszarze cieśniny Kattegat. W ubiegłym roku było ich 7640, czyli o 122 więcej niż rok wcześniej. W tym roku firma planuje kolejny wzrost liczby wykonanych przewozów.

 

  • Koronawirus rozdaje karty na świecie, także w branży promowej. Operatorzy zawieszają połączenia

Świat walczy z koronawirusem kolejny już tydzień. Epidemia nie pozostaje bez wpływu na branżę promową. Błyskawiczne rozprzestrzenianie się wirusa COVID-19 zmusiło do podjęcia radykalnych decyzji przewoźników z Dalekiego Wschodu. Część przewoźników z Chin czy Japonii całkowicie zawiesiło swoje połączenia. Zamrożone zostały m.in. kursy pomiędzy Japonią a Koreą Południową. W Stanach Zjednoczonych wydano zaś zalecenia, by kierowcy podróżujący promami pozostawali w czasie przeprawy w swoich pojazdach. Nad wprowadzeniem podobnego rozwiązania pracuje także europejski przewoźnik, firma Red Funnel. Tunezja zdecydowała się zaś zawiesić wykonywanie realizowanych promami kursów do północnej części Włoch, która szczególnie dotknięta jest zachorowaniami wywołanymi nową odmianą koronawirusa.

 

  • Katastrofa promu w Brazylii

Co najmniej 18 osób zginęło, a kilkadziesiąt uznano za zaginione w wyniku zatonięcia promu w Brazylii. Katastrofa miała miejsce w ubiegły poniedziałek na Amazonce, w stanie Amapá. Do tragedii doszło w czasie 36-godzinnego rejsu, który odbywał się z portu Santana do Santarem. Przyczyny katastrofy statku Anna Karoline III badane są przez ekspertów z marynarki wojennej Brazylii.

 

  • WB Yeats pracuje na sukces Irish Ferries

Irish Continental Group, której główną częścią działalności są przewozy promowe (Irish Ferries), opublikowała wyniki za ubiegły rok. Okazał się on dla firmy znakomity. Grupa osiągnęła wzrost obrotów aż o 8,2 procent – do 357,4 miliona euro oraz współczynnik EBITDA wyższy o 27 procent niż rok wcześniej (z 68,4 do 86,8 miliona euro). Zysk operacyjny wzrósł o 8,2 procent, do poziomu 64,9 miliona euro. Władze przedsiębiorstwa nie mają wątpliwości, że ten olbrzymi sukces to w dużym stopniu zasługa wprowadzenia na trasę nowoczesnego promu WB Yeats.

 

  • Dwa nowe promy dla popularnego przewoźnika powstaną w europejskiej stoczni

Znany australijski przewoźnik promowy, TT Line Tasmania, zawarł porozumienie z władzami Rauma Marine Constructions. Zgodnie z decyzjami, które zapadły, to właśnie ta fińska stocznia zbuduje dla armatora dwie supernowoczesne jednostki. Pierwsza z nich zostanie dostarczona już w 2022 r., a kolejna rok później. Każda z nich będzie mogła przyjąć na pokład 1800 pasażerów. Promy będą obsługiwały połączenie pomiędzy Melbourne a Davenport w Tasmanii pod marką Spirit of Tasmania. Powierzenie budowy nowych promów zakładom z Finlandii oznacza, że kontrakt straciła borykająca się z trudnościami niemiecka stocznia FSG. Przy wypracowaniu nowego, optymalnego dla wszystkich porozumienia pracowały wszystkie zainteresowane strony.

 

 

PromySKAT

 

 

Źródło: Molslinjen, Komo News, Reuters, Daily Mail, RTE


Twoje rezerwacje Twoje wyceny
Nr dyżurny 24/7
663 500 060