wikipedia.org/ PD
wikipedia.org/ PD
08.10.2014

Prestiżowa nagroda dla promu Prinsesse Benedikte

Przyznano doroczne nagrody Ship Efficiency Award. Doceniono m.in. modernizację promu Prinsesse Benedikte, który został zaopatrzony w nowatorski napęd hybrydowy.

Scandlines i Corvus Energy triumfują. Podczas tegorocznej edycji nagród Ship Efficiency Award 2014 duńsko-niemieckie przedsiębiorstwo promowe oraz kanadyjska firma zajmująca się produkcją akumulatorów wykorzystywanych w systemach hybrydowych otrzymali nagrodę w kategorii „Inicjatywa roku”, która promuje projekty przyjazne środowisku bądź pozwalające na efektywne zarządzanie energią.

Przyznana obu podmiotom nagroda to wyraz uznania za modernizację promu Prinsesse Benedikte. Statek został wyposażony w przyjazny środowisku system hybrydowy. Jednostka zaopatrzona jest w jeden z największych systemów akumulatorowych, które wykorzystywane są w branży morskiej na świecie. Jego potencjał jest równoważny z napędami hybrydowymi, zainstalowanymi w 600 pojazdach osobowych. Dzięki temu Prinsesse Benedikte może przez 30 minut poruszać się z prędkością 14 węzłów (blisko 26 km na godzinę), nie wykorzystując przy tym paliwa.

Projekt Scandlines oraz Corvus Energy wyznacza nowy kierunek w kwestii rozwoju przyjaznej środowisku floty. Przedstawiciele Scandlines już wcześniej dawali do zrozumienia, że chcą, by oferowane przez firmę przeprawy promowe należały do najbardziej ekologicznych. Już w ubiegłym roku informowaliśmy, że pilotażowy projekt Scandlines otrzymał od Unii Europejskiej 64 mln euro w ramach unijnego projektu TEN-T. Inicjatywa zakłada dalsze stosowanie silników akumulatorowych na równi z tradycyjnymi silnikami, zasilanymi ropopochodnym paliwem. Warto nadmienić, że Scandlines opracowuje również systemy zasilania promów energią słoneczną i wiatrową w ramach projektu Zero Emission.

Nagroda Ship Efficiency Award, jaką Scandlines otrzymał właśnie za modernizację jednostki Prinsesse Benedikte, nie jest pierwsza. Za konwersję systemu, obejmującą między innymi zainstalowanie układu elektrycznego do pionierskiego systemu hybrydowego armator otrzymał wcześniej w tym roku nagrodę Shippax Award.

Scandlines jest pierwszą firmą, której promy mogą na tak dużą skalę przechowywać nadmiar energii w bateriach pokładowych. System hybrydowy Scandlines optymalizuje pracę silników okrętowych i tym samym oszczędza paliwo oraz zmniejsza emisję zanieczyszczeń. Firma przypomniała, że poza Prinsesse Benedikte podobne rozwiązania znalazły zastosowanie też na promach: Deutschland, Schleswig-Holstein i Prins Richard. To oznacza, że w tej dziedzinie Scandlines jest liderem rynku.

Nagrodzony Prinsesse Benedikte obsługuje trasę Rodbyhavn–Puttgarden. Rezerwacji na przeprawę promem należącym do strategicznego partnera naszej firmy można dokonywać przez serwis PromySkat.

 

PromySkat

 

Źródło: Scandlines


Twoje rezerwacje Twoje wyceny
Nr dyżurny 24/7
663 500 060