Nowe promy dla Norled wg projektu biura LMG Marin
Nowe promy dla Norled wg projektu biura LMG Marin Remontowa Shipbuilding
07.08.2018

Kolejne dwa promy dla Norled z Gdańska

Zaledwie kilkanaście dni od czasu zamówienia w Gdańsku dwóch nowych jednostek, popularny norweski armator – firma Norled – zdecydował się rozszerzyć zamówienie. Oznacza to, że zamiast dwóch, w zakładach Remontowa Shipbuilding powstaną aż cztery nowe statki do obsługi lokalnych połączeń w Norwegii.

 

Promy, które zostały właśnie zamówione w polskiej stoczni, będą bardzo podobne do dwóch jednostek zamówionych przed dwoma tygodniami. Każdy będzie miał 114 metrów długości oraz 17 metrów szerokości, czyli dokładnie tyle samo co poprzednicy.

 

Nie oznacza to jednak, że różnic nie będzie żadnych. Statki, które zostaną dostarczone w ramach sygnowanego właśnie kontraktu, będą mogły przyjąć na pokład więcej pasażerów – maksymalnie 395 a nie 296, jak to miało miejsce w przypadku wcześniej zamówionych egzemplarzy. Zmniejszy się natomiast pojemność baterii, które zostaną na nich zainstalowane – a to z uwagi na fakt, że połączenie, które będą obsługiwały, będzie krótsze.

 

 

Na dwóch zamówionych właśnie promach pojawi się również napęd Diesel Electric Hybrid. Oznacza to, że statki będą poruszały się głównie dzięki napędowi elektrycznemu, ale w sytuacjach awaryjnych możliwe będzie uruchomienie agregatów prądotwórczych, które zasilane mają być paliwem typu bio-diesel.

 

Obie zakontraktowane właśnie jednostki mają być gotowe w 2020 r. Dostawy będą miały miejsce w I i II kwartale. Statki te będą obsługiwały połączenie Mannheller – Fodnes. Wcześniej, bo w 2019 r., do operatora trafią dwa promy zamówione w Gdańsku jeszcze w lipcu. One służyć będą na linii Festøya-Solavågen.

 

 

PromySkat

 

 

Źródło: Maritimt Magasin, Remontowa Shipbuilding


Twoje rezerwacje Twoje wyceny
Nr dyżurny 24/7
663 500 060