Promy będą zasilane  wiatrem, słońcem i wodorem
12.09.2013

Promy będą zasilane wiatrem, słońcem i wodorem

Aby utworzyć skuteczna konkurencję dla powstającego tunelu Fehmarbelt, który połączy w 2020 roku Niemcy i Danię, armator Scandlines uruchomił projekt „Zero Emmision”. Zakłada on zaprojektowanie i zamówienie 4 promów zasilanych ogniwami wodorowymi oraz wiatrowymi agregatami prądotwórczymi.

Firma Credit FutureShip GMBH, należąca do niemieckiej Lloyd's Group, zaprojektowała jednostkę Future Ship, która posiada 8,3 megaWattowe ogniwa wodorowe, zasilane ze zbiorników wodorowych o pojemności 140m3. Energia będzie kumulowana w bateriach wodorowych o mocy 2,4 Mwh. Każdy prom będzie posiadał również po 4 generatory wiatrowe typu Flettner, opracowanych przez firmę Thiiink, które będą wykorzystywać siłę wiatru z kierunku zachodniego. Dodatkowo promy zostaną wyposażone w baterie słoneczne i specjalnie zaprojektowane elektryczne stery strumieniowe.

"Będziemy prawdopodobnie w połowie naszej inwestycji, kiedy zostanie uruchomiony tunel Fehmarbelt - nasz projekt jest bardzo nowatorski i obecnie trudny do zrealizowania. Sądzimy, że dopiero w roku 2018 uda się go uruchomić.” Powiedział zastępca dyrektora Claus Nikolajsen. "Nasze promy będą niezależne od coraz to większych wahań cen ropy na rynkach światowych oraz nie będą emitować żadnych zanieczyszczeń”. Pomimo iż cena takich jednostek będzie o 20-25% wyższa niż konwencjonalnych projektów, a koszt budowy wyniesie około 500 mln EURO, jesteśmy zdecydowani zainwestować w te promy. Choć trudno obecnie określić ceny ropy za 15 lat, przewidujemy że z pewnością znacznie zaoszczędzimy na zakupie tradycyjnego i urządzeń zasilających chcemy być niezależni i korzystać z wiatru i wody.

 

PromySkat

źródło FUTURE SHIP

 


Twoje rezerwacje Twoje wyceny
Nr dyżurny 24/7
663 500 060