Już wiemy kto dokończy budowę 2 promów dla Scandlines
ilustracja P+S Werfen
30.04.2014

Już wiemy kto dokończy budowę 2 promów dla Scandlines

Armator Scandlines i SKF Blohm + Voss Industries GmbH w Hamburgu podpisali protokół na zakończenie budowy dwóch statków, które Scandlines odkupił od P + S Werften w marcu  tego roku.

SKF Blohm + Voss Industries GmbH jest częścią szwedzkiej Grupy SKF.  SKF jest wiodącym światowym dostawcą wysokiej jakości łożysk, uszczelek, mechatroniki, systemów smarowania oraz innych systemów między innymi dla przemysłu stoczniowego.

Protokół przewiduje uruchomienie jednostek już w sezonie 2015, natomiast ostateczne negocjacje na podstawie listu intencyjnego będą trwały aż do początku lata 2014. Jednostki Berlin i Copenhagen zastąpią starsze promy na połączeniu promowym  Rostock – Gedser, ale przed tym zostaną przebudowane i zaopatrzone w niezbędne systemy i urządzenia. Dodatkowo jednostki będą wyposażone w silniki hybrydowe oraz systemy oczyszczania spalin tzw. płuczki – te elementy nie były częścią pierwotnego projektu a są obecnie niezbędne w perspektywie roku 2015, kiedy wejdą nowe regulacje unijne, dotyczące emisji siarki. 

Promy Berlin i Copenhagen mają po 169 metrów długości, zasilane będą zespołami trzech ekonomicznych silników o mocy 4500 kw każdy, co pozwoli na osiągnięcie prędkości 20,5 węzła. Przestrzeń ładunkowa przewiduje transport 450 pojazdów osobowych oraz 90 jednostek ciężarowych. Promy mogą zabrać na pokład po 1500 (po przebudowie minus 200) pasażerów, dla których na pokładach zaprojektowane zostały: strefa zakupów, małe kasyno, sala zabaw dla dzieci, mnóstwo automatów z przekąskami i napojami, bufet, restauracja a-la-carte, kafeteria i Lounge dla kierowców pojazdów ciężarowych. Wnętrze zostało zaprojektowane przez francuska firmę designerską AIA.

 

PromySkat

źródło:  SKF Blohm + Voss Industries


Twoje rezerwacje Twoje wyceny
Nr dyżurny 24/7
663 500 060