Wizualizacja jednostek, które dla Finnlines zostaną wybudowane w Chinach
Wizualizacja jednostek, które dla Finnlines zostaną wybudowane w Chinach Finnlines
15.06.2020

Podsumowanie tygodnia 24/2020, a w nim m.in.: o starcie budowy nowych promów dla Finnlines

W naszym cotygodniowym przeglądzie w telegraficznym skrócie informujemy o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in.: o nowych promach, które zbudowane został w Chinach dla Finnlines oraz o wzmocnieniu siatki połączeń przez luksemburską firmę CldN Cobelfret.

 

Stena Estrid wraca na trasę

Po wielu tygodniach nieobecności do serwisu powróci jeden z najnowszych promów we flocie Stena Line. Statek klasy E-Flexer przez ostatnie 6 tygodni przechodził prace naprawcze w szkockim porcie Cairnryan. Wyłączenie jednostki było konieczne ze względu na usterkę, która stwierdzona została w jednym z dwóch głównych silników. Stena Estrid obsługuje na co dzień połączenie Dublin-Holyhead, oferując na tej linii zupełnie nową jakość podróżowania. Nowoczesny ro-pax ma 215 metrów długości, a na pokład może zabrać 1000 pasażerów. Dysponuje też linią ładunkową o długości 3100 metrów.

 

Irish Ferries rezygnuje z nowego promu

Grupa ICG (Irish Continental Group), do której należy marka Irish Ferries, podjęła decyzję o wycofaniu się z kontraktu na budowę nowego promu, zawartego na początku 2018 r. z zakładami Flensburger Schiffbau-Gesellschaft (to właśnie w FSG powstał najnowszy prom Irish Ferries, jednostka W.B. Yeats). Władze tej stoczni przed kilkoma miesiącami ogłosiły niewypłacalność, a prace nad konstrukcja nowego promu dla irlandzkiego armatora nawet się nie rozpoczęły. Zgodnie z pierwotnymi założeniami, warty 165 milionów euro kontrakt miał być zrealizowany do 2020 r. Nowa jednostka miała dołączyć do czołówki największych promów świata, dysponując linią ładunkową dla pojazdów o długości 5610 metrów. Armator nie ukrywa, że decyzja o rozwiązaniu umowy była spowodowana nie tylko znaczącymi opóźnieniami ze strony stoczni, ale też trudną rynkową sytuacją wywołaną przez kryzys koranwirusowy.

 

Wakacyjne plany Tallink

Wakacje już za pasem. Do sezonu letniego skrupulatnie przygotowuje się grupa Tallink. Estoński przewoźnik już wcześniej ogłosił swoje plany dotyczące uruchomienia sezonowego połączenia Ryga-Helsinki. Teraz podał szczegóły dotyczące serwisu Tallinn-Helsinki-Mariehamn. Rejsy obsługiwane będą przez statek Baltic Queen i odbędą się 3, 10, 17 i 24 lipca. Firma nadmieniła również, że prom Slija Symphony będzie w czasie tegorocznego okresu letniego wykonywał kursy na trasie Sztokholm-Mariehamn-Visby.

 

Budowę gigantów czas zacząć

Od uroczystości cięcia blach w Chinach rozpoczęły się prace przy budowie ogromnych i supernowoczesnych promów, które w przyszłości zasilą flotę Finnlines. Są to promy ro-ro klasy GG5G, które będą miały 238 metrów długości oraz 34 metry szerokości. Dysponować będą linią ładunkową o długości 5800 metrów dla ładunków cargo. W sumie do Finnlines trafią trzy takie jednostki. Pierwszy ze statków trafi do floty przewoźnika już w przyszłym roku, a kolejne dwa w 2022 r.

 

CLdN z nowym serwisem

Popularny przewoźnik specjalizujący się transportem ładunków cargo poinformował o uruchomieniu nowej trasy, łączącej Santander, Liverpool oraz Dublin. Oznacza to rozbudowę siatki połączeń z Irlandii, skąd armator oferuje już kursy na liniach Cork-Zeebrugge oraz Dublin-Zeebrugge. Na linii pomiędzy Liverpoolem oraz Dublinem operator będzie rywalizował teraz z innymi przewoźnikami – P&O Ferries oraz Seatruck Ferries.

 

 

PromySKAT

 

 

Źródła: Stena Line, ICG, Tallink, Finnlines, CLdN


Twoje rezerwacje Twoje wyceny
Nr dyżurny 24/7
663 500 060