Unity Line
Unity Line NedProjectCompany
18.05.2018

Ambitne plany Polskiej Żeglugi Morskiej. Przedsiębiorstwo chce zamówić cztery nowoczesne promy

Niewykluczone, że Polska Żegluga Bałtycka nie będzie jedynym polskim przewoźnikiem promowym, który wkrótce będzie miał w swojej flocie nowo wybudowany prom. Coraz bardziej konkretnie prezentują się również plany Polskiej Żeglugi Morskiej (PŻM), której promy pływają w barwach Unity Line.

 

Trzeba przyznać, że z każdymi kolejnymi informacjami, które odsłaniają przedstawiciele PŻM, robi się coraz bardziej interesująco. Z ostatnich zapowiedzi wynika, że państwowe przedsiębiorstwo może zdecydować się na zamówienie nawet czterech jednostek typu ro-pax nowej generacji. Miałyby to być ekologiczne jednostki hybrydowe, zasilane napędem LNG oraz elektrycznym. Koncept zakłada, że miałyby one być wyposażone w jednostki napędowe W6L50DF, wyprodukowane przez firmę Warstila.

 

Według prezentowanych założeń, promy miałyby dysponować linią ładunkową o długości 3600 metrów. Każdy z nich mógłby pomieścić na pokładzie 521 pasażerów. Długość każdego ze statków miałaby wynosić 204 metry, a statki pod względem konstrukcyjnym miałyby być gotowe do wydłużenia ich aż do 224 metrów.

 

Promy miałyby powstać w ciągu najbliższych 8-10 lat, a ich budowa ma być zlecona polskim firmom. Nowe promy służyć będą do obsługi połączeń pomiędzy Świnoujściem a Szwecją.

 

 

Co ciekawe, zaprezentowane właśnie ambitne plany PŻM nie ograniczają się jedynie do promów. Firma myśli także o zamówieniu nowych masowców oraz zbiornikowca bunkrowego LNG.

 

Polska Żegluga Morska odnotowała w ubiegłym roku 117 milionów złotych zysku.

 

 

PromySkat

 

 

Źródło: PŻM, PortalMorski, Radio Szczecin

 

NedProjectCompany

Twoje rezerwacje Twoje wyceny
Nr dyżurny 24/7
663 500 060