DFDS
DFDS
04.05.2020

Podsumowanie tygodnia 18/2020, a w nim m.in. o wprowadzonych przez DFDS zmianach w siatce połączeń na Bałtyku

W naszym cotygodniowym przeglądzie w telegraficznym skrócie informujemy o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in. o problemach z promem Stena Estrid oraz zmianach wprowadzonych przez DFDS w połączeniach na Morzu Bałtyckim.

 

  • Stena Estrid czasowo wyłączona z eksploatacji

Będąca w eksploatacji od zaledwie 4 miesięcy nowoczesna jednostka Stena Estrid, która kursuje dla Stena Line po Morzu Irlandzkim, zostanie na kilka tygodni wycofana z eksploatacji. Wszystko przez problemy z jednym z głównych silników. Oszacowano, że prace naprawcze mogą zająć nawet do sześciu tygodni. W tym czasie zbudowany w Chinach prom klasy E-Flexer będzie zastępowany na trasie Dublin-Holyhead przez jednostkę Stena Nordica.

 

  • DFDS wprowadza zmiany w swojej ofercie na Bałtyku

Firma DFDS odpowiada na rynkowe zawirowania, zapowiadając optymalizację działalności na Morzu Bałtyckim. Przewoźnik wzmocnił swoją ofertę skierowaną do pasażerów oraz klientów cargo na trasie Paldiski-Kapellskar. Armator zaproponował korzystniejsze godziny wieczornych odejść i i porannych zawinięć w ciągu tygodnia. Jednocześnie, w związku ze zmniejszonym popytem, zredukowana zostanie liczna kursów oferowanych na trasie Paldiski-Hanko. Duński operator poinformował też o zawarciu porozumienia z Eckero Line. Dzięki umowie, która weszła w życie pod koniec kwietnia, przewoźnicy będą współpracować przy obsłudze połączenia Tallinn-Helsinki (terminale Muuga-Vuosaari). Zmiany mają przyczynić się do lepszego wykorzystania przestrzeni ładunkowej. Po wprowadzeniu tych modyfikacji, DFDS zaoferuje 30 odejść tygodniowo, gdy chodzi o połączenia pomiędzy Estonią a Finlandią.

 

  • Nowy prom Destination Gotland bliski wejścia na trasę

Supernowoczesny prom, który powstał w Chinach dla szwedzkiego przewoźnika Destination Gotland, już wkrótce pojawi się na trasie. W ostatnich miesiącach jednostka poddawana była ostatnim korektom w stoczni w Landskronie, a już wkrótce wyruszy w stronę Gotlandii. Prom będzie obsługiwał połączenia pod nazwą Gotland (do tej pory funkcjonował pod roboczą nazwą Thjelvar). Chrzest ma się odbyć wkrótce w Visby. Jest to drugi z nowoczesnych statków, które powstały dla Destination Gotland w stoczni Guangzhou Shipyard International. Siostrzana jednostka Visborg weszła na trasę pomiędzy Gotlandią a Nynäshamn rok temu. Zarówno Gotland, jak i wcześniejszy Visborg mogą przyjąć na pokład 1650 pasażerów. Nowe promy dysponują linią ładunkową o długości 1750 metrów każda i są zasilane ekologicznym paliwem LNG (napęd dual-fuel).

 

  • Scandlines z solidnym wynikiem za 2019 r.

W ostatnich dniach firma Scandlines pochwaliła się swoimi wynikami finansowymi za poprzedni rok. Firma przyznała, że był to udany czas, ale równocześnie zaznaczyła, że powtórzenie rezultatów z ostatnich lat nie będzie w najbliższym czasie możliwe. W ubiegłym roku firma osiągnęła obrót w wysokości 475 milionów euro (o 2 miliony euro mniej niż w roku wcześniejszym), a wskaźnik EBITDA z działalności podstawowej wyniósł 188 milionów euro (wobec 191 milionów w roku 2018). Zysk wyniósł 115 milionów euro (w 2018 r. - 125 milionów euro). W całym 2019 r. promy Scandlines wykonały 41 500 operacji, przewożąc 7,2 miliona pasażerów. „W 2019 r. kontynuowaliśmy wzmacnianie i rozwój naszego biznesu, co przełożyło się na stabilne zyski i umożliwiło dalsze wzmacnianie zrównoważonej przyszłości firmy Scandlines jako konkurencyjnego, niezawodnego i coraz bardziej przyjaznego środowisku ogniwa europejskiej infrastruktury” - powiedział Søren Poulsgaard Jensen, szef Scandlines. Dodał on, że do czasu wybuchu obecnego kryzysu, tegoroczne wyniki firmy Scandlines były również obiecujące. Pomimo trudnych chwil, jakie obecnie przeżywa cała branża, firma zapowiada, że będzie kontynuować inwestycje, które będą umacniać jej pozycję na rynku.

 

  • Kolizja promu w Grecji

Do niebezpiecznej sytuacji z udziałem promu doszło w niedzielę na popularnej greckiej wyspie Santorini. Kursujący dla Sea Speed Ferries prom Olympus uderzył w infrastrukturę portową w trakcie procedury cumowania w Athinios (główny port promowy na Santorini). W chwili zderzenia na statku znajdowały się 73 osoby (w tym 17 pasażerów), 7 pojazdów osobowych oraz 9 pojazdów ciężarowych. Na szczęście nikt nie odniósł obrażeń.

 

 

PromySKAT

 

 

Źródła: Stena Line, DFDS, Scandlines, Destination Gotland, Greek City Times


Twoje rezerwacje Twoje wyceny
Nr dyżurny 24/7
663 500 060