DFDS
DFDS
14.09.2020

Podsumowanie tygodnia 37/2020, a w nim m.in. o wzmocnieniu oferty DFDS na Morzu Śródziemnym

W naszym cotygodniowym przeglądzie w telegraficznym skrócie informujemy o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in.: o rozwoju oferty DFDS na Morzu Śródziemnym, gdzie pomimo pandemii, rośnie zapotrzebowanie na przewozy towarowe.

 

Stena Estrid debiutuje na nowej trasie

Pływający w barwach Stena Line prom Stena Estrid wszedł na nową dla siebie trasę. Nowoczesna jednostka, która na co dzień kursuje na linii Dublin-Holyhead, od ubiegłego tygodnia obsługuje połączenie Belfast–Cairnryan. Jest to oczywiście zmiana czasowa, mająca związek z przerwą konserwacyjną innych statków obsługujących na co dzień ten serwis – chodzi o promy Stena Superfast VIII i Stena Superfast VII (każdy z nich, jeden po drugim, trafią do suchego doku). Stena Estrid jest zastępowana na trasie Dublin-Holyhead przez prom Stena Nordica, znany z obsługi serwisu Gdynia-Karlskrona. Wprowadzone przetasowania te będą trwały przynajmniej pięć tygodni.

 

Stena Lagan zmienia się nie do poznania

W zakładach Sedef Shpbuilding w tureckiej Tuzli trwają roboty przy przedłużeniu promu Stena Lagan. W ostatnich dniach prace wkroczyły w decydującą fazę – wstawiono pierwszy z nowych elementów nowej, środkowej sekcji, która będzie miała 36 metrów. Dzięki temu łączna długość zbudowanego w 2005 r. statku wzrośnie do 222 m. Wydłużenie promu przełoży się oczywiście na wzrost jego powierzchni ładunkowej. Po ukończeniu prac podobną modernizację ma przejść Stena Mersey.

 

Leciwy Povl Anker wpływa w XXI w.

Wielkie zmiany czekają także należący do Molslinjen prom Povl Anker (pływa w barwach Bornholmslinjen). Ten zbudowany w 1978 r. prom, który obsługuje trasy na Bornholm, przechodzi właśnie kolejny remont, który ma go przybliżyć do dzisiejszych standardów. Modernizacja obejmie m.in. generatory i silniki. Co ciekawe, statek zyska też dawne malowanie i, po trwającym obecnie remoncie, będzie wyglądał tak samo jak 42 lata temu, tuż po zwodowaniu. Jest to już kolejna faza robót realizowanych na promie, który ma stać się bardziej efektywny pod względem energetycznym. Pierwsza prowadzona była wiosną i została zakłócona przez trwającą pandemię. Prace modernizacyjne prowadzone są w stoczni Orskov we Frederikshavn i potrwają do 20 października br. Jak przyznał armator, nie ma niestety możliwości zastąpienia promu inną jednostką. Przewoźnik przez długi czas poszukiwał na rynku zastępcy, który mógłby zostać wyczarterowany na czas modernizacji promu Povl Anker.

 

Ogłoszono laureatów prestiżowej nagrody

W tym roku, ze względu na okoliczności, laureatów nagród Shippax Award ogłoszono poza oficjalną galą. W ramach Shippax Award 2020 wyróżniono następujące promy: Color Hybrid (Color Line) – nagroda technologiczna i nagroda za design wnętrz, Stena Estrid (Stena Line) za koncept promu, Zhong Hua Fu Xing (Bohai Ferry) za koncept promu, Herjólfur (Vegagerdin) za projekt małego promu, Olympia Dream Seto (Ryobi Ferry) za najlepsze doświadczenia na pokładzie, Cruise Roma (Grimaldi Lines) za najlepszą konwersję i Ephesus Seaways (DFDS) – nagroda technologiczna dla statku ro-ro. Firma Balearia otrzymała wyróżnienie za wkład w tworzenie nowoczesnej i przyjaznej środowisku floty. Tegoroczna gala wręczenia nagród miała się odbyć na pokładzie promu Pearl Seaways, ale z uwagi na pandemię została przełożona na przyszły rok. W czasie tej samej przyszłorocznej uroczystości mają zostać ogłoszeni zwycięzcy kolejnej edycji tych nagród.

 

DFDS rozwija siatkę połączeń

Duński potentat, który od niedawna prężnie rozwija swoją siatkę połączeń także na Morzu Śródziemnym (w 2018 r. DFDS przejęło turecką firmą U.N. Ro-Ro, na bazie której rozbudowuje tam swój biznes), kolejny raz wzmacnia swoją ofertę w tym obszarze. Firma uruchamia nowe połączenie Patras-Triest, które będzie niezależne od funkcjonującego już serwisu Pendik-Patras-Triest. Jak tłumaczą przedstawiciele DFDS, jest to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na przewozy frachtowe pomiędzy Grecją a Włochami. "Jesteśmy zadowoleni, mogąc dodać ten serwis do naszej siatki połączeń na Morzu Śródziemnym" – powiedział Lars Hoffmann z DFDS. Nowy bezpośredni serwis pomiędzy Patras a Triestem będzie obsługiwany przez statek Gallipoli Seaways.

 

 

PromySKAT

 

 

Źródła: Stena Line, Shippax Awards, DFDS, Molslinjen


Twoje rezerwacje Twoje wyceny
Nr dyżurny 24/7
663 500 060